top of page

FAQ

  • Kan ik jullie ook bezoeken?
    Onze werkplaats wordt om de zoveel weken omgetoverd tot een mooie showroom. Op deze dagen kun je langskomen om onze lampen en posters te bewonderen en uiteraard gelijk mee te nemen. Mocht je buiten deze tijden onze lampen willen bekijken, neem dan gerust contact met ons op voor de mogelijkheid van een afspraak op locatie. Op de pagina Showroom vind je de data van onze aankomende ‘open dagen’.
  • Hoe neem ik contact met jullie op?
    Op onze website kun je altijd een bericht naar ons sturen via onze contactpagina. Wij zullen ons best doen om hier binnen 24 uur op te reageren. Ook hebben wij een chatknop die je op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 kunt gebruiken.
  • Welke betaalmogelijkheden heb ik?
    U kunt bij ons betalen met deze verschillende betaalmethoden. Wilt u liever zelf een bankoverschrijving doen? Dat is ook mogelijk, neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier.
  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
    Wil je jouw bestelling annuleren? Dan kan dit alleen zodra de order nog niet door ons is verwerkt. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier en vermeld daarbij jouw ordernummer en de reden waarom je de order graag zou willen annuleren.
  • Mijn pakket is (nog) niet aangekomen / mijn product is beschadigd, wat nu?
    Zodra ons pakket is verstuurd, is het postbedrijf verantwoordelijk voor de verzending. Mocht een bezorging onverhoopt langer duren dan verwacht, kunnen wij hier helaas niets aan doen. Uiteraard zullen wij contact opnemen met het postbedrijf om het pakket zo spoedig mogelijk te laten bezorgen. Bij vermissing van het pakket zullen wij een claim indienen bij het postbedrijf. Pas wanneer de claim is afgehandeld, kunnen wij het aankoopbedrag retourneren. Wij vragen hiervoor geduld en begrip. Bij beschadiging van het product vragen wij foto’s te maken van de verpakking en het product. Dit moet uiterlijk binnen 48 uur na ontvangst gebeuren. Wij hebben deze foto’s nodig om de claim bij het postbedrijf in te dienen en een schadevergoeding of andere passende oplossing te bepalen.
  • Kan ik nog extra kosten verwachten wanneer ik buiten Nederland woon?
    We vragen een verzendtoeslag voor onze lampen die naar een adres buiten Nederland worden verstuurd. Binnen de Europese Unie zijn wij als verkopers verantwoordelijk voor alle btw-kosten en zijn er geen extra douanekosten. Daarom zullen er geen extra douanekosten zijn voor kopers die binnen de EU wonen. Buiten de Europese Unie is de klant verantwoordelijk voor deze kosten en vergoedingen. Dit betekent dat de douane extra kosten in rekening kan brengen en zij het pakket kunnen vasthouden totdat deze kosten zijn betaald. Kopers buiten de EU zijn dus verantwoordelijk voor mogelijke douane- en invoerrechten. Ook zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele door de douane veroorzaakte vertragingen.
  • Is een lamp in een volledig werkende staat wanneer ik hem koop?
    Al onze lampen worden grondig schoongemaakt, gecontroleerd en worden klaargemaakt voor direct gebruik. We vernieuwen de fitting en het snoer en verkopen onze lampen inclusief een nieuwe witte plafondkap. Wij streven naar de allerbeste kwaliteit en hechten veel waarde aan de originaliteit van onze lampen. Wanneer een schoonmaakbeurt alles is wat ze nodig hebben, kunnen ze nog steeds enkele krasjes of gebruikssporen hebben - maar dit zal altijd worden gefotografeerd en beschreven. Wanneer onze lampen opnieuw zijn gespoten, vermelden wij dit uiteraard ook.
  • Wat moet ik zelf nog kopen of regelen voor mijn lamp?
    Wij leveren de lamp met een nieuw 2-aderig snoer van 1 meter lang, een nieuwe E27 fitting en een nieuwe witte plafondkap met plastic ophanghaakje. Dit betekent dat je zelf nog voor een geschikte lichtbron moet zorgen en het plafond gereed moet maken voor het ophangen van de lamp.
  • Wat voor lichtbron kan ik het beste kopen?
    Wij adviseren een LED lichtbron met de mogelijkheid tot dimmen. Wij hebben zelf de voorkeur voor dimsystemen die met een applicatie bediend kunnen worden, zodat je zelf de lichtsterkte en kleur kunt instellen. De lichtsterkte (Lumen) en lichttemperatuur (Kelvin) zijn uiteraard een persoonlijke keuze, maar voor boven de eettafel adviseren wij meestal een lichtbron van 810 Lumen (te vergelijken met 8-10 Watt) en 2700 Kelvin.
bottom of page